På labb!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev igen. Ibland blir det lite uppehåll för att man har mycket annat att göra eller för att man inte har något alls att skriva. På sista tiden har jag haft ganska mycket att göra i och med exjobbet. Idag var första veckan med tillväxt-labbarna, vilket innebar att klockan ringde kl 5 i morse.

Problemet med att labba med bakterier är att man får lov att "anpassa" sig efter dem och deras tillväx. Det innebär att Ellinor och jag måste vara på skolan och ta prover mellan 7 och 19 de veckor som vi gör tillväxtmätningar. Det innebär att jag måste gå upp 5 och att jag kommer hem ca 22.30. Bye bye fritid och samboliv. Det blir mer:
-Hej älskling, godnatt älskling!
Men det är som tur är bara tio veckor kvar, så det är bara att bita ihop. Shit! Examinerad civilingejör i boiteknik om tio veckor! Galet! Jag har ju inte ens hunnit fylla 25! Tycker faktiskt att det är något att vara stolt över.. :)

Hoppas att ni andra i det verkliga livet har det bra!
Ses & Hörs!

Kommentarer
Postat av: Anette

Amanda, du ska vara stolt!! Och jag är stolt för att få vara faster till dig! Kram Anette

2011-04-07 @ 20:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0